NISKA-HARTIAT  JA OLKAPÄÄJUMPPAVIDEOT

Niska-hartiajumppa elvyttää kireitä, jumiutuneita lihaksia ja  helposti ja turvallisesti arkeen sovellettava, itsenäisesti toteuttava olkapääharjoitteluohjeistukset tukee esim. olkanivelrikon itsehoitoa.

Selkäliitto ry

Niskakipua? Hartiat jumissa? Niska-hartiajumppa elvyttää kireitä, jumiutuneita lihaksia.

Niska-hartiajumppa

Niskakipua? Hartiat jumissa? Niska-hartiajumppa elvyttää kireitä, jumiutuneita lihaksia.

Suomen Nivelyhdistys ry

Harjoitteet sopivat erityisen hyvin senioreille, mutta myös kaikille muillekin rauhallista tuolijumppaa kaipaaville.

Yläraajojen vienti pään yli selinmakuulla

Tätä liikesuuntaa tarvitaan esimerkiksi esineiden kurkottamiseen ylemmiltä tasoilta (käsien vieminen hartialinjan yli).

Olkanivelen lähennys selinmakuulla

Olkanivelen loitonnus seisten kepin avulla

Tätä liikesuuntaa tarvitaan kaikissa liikkeissä, joissa kättä nostetaan sivusuunnassa ylöspäin; esimerkiksi pukeutuminen.

Olkanivelen sisäkierto selinmakuulla

Tätä liikesuuntaa tarvitaan esimerkiksi pukeutumisessa sekä wc-toiminnoissa.

Olkanivelen ulkokierto selinmakuulla

Tätä liikesuuntaa tarvitaan esimerkiksi hiusten pesemisessä ja kampaamisessa.

Eteenpäin kurkotus istuen

Tätä liikesuuntaa tarvitaan esimerkiksi esineiden kurkottamiseen kauempaa pöydältä.

Olkanivelen heiluri -harjoite

Tämä liike rentouttaa, lisää liikettä olkanivelessä sekä voi auttaa poistamaan kipua.